Gratis 10 Groene Smoothie Recepten

Helemaal gratis? Inderdaad, we maken het zelfs nog mooier het 10 groene smoothie recepten e-book is helemaal vrij in gebruik.

Share het op facebook of plaats het op je blog of site, vergeet niet deze pagina te liken of te tweeten zodat al je vrienden er gebruik van kunnen maken!

Bananencake recept

Door   januari 20, 2017

Wist je al dat een bananencake een gezond en lekker tussendoortje is? Gelukkig kun je hem nu zelf maken met dit bananencake recept. Hierdoor kun je makkelijk in je eigen keuken een heerlijke cake maken, die tevens gezond, lekker en goedkoop is!

Bananencake recept

bananencake receptVeel recepten voor een bananencake maken een ongezonde variant, maar wij willen natuurlijk een gezonde variant. Het is daarom belangrijk om de suiker weg te laten. Hierdoor zal de cake niet veel minder zoet smaken, omdat de banaan van zichzelf ook al een zoete smaak heeft.

Daarnaast is een hartige cake natuurlijk ook lekker en de smaak van banaan blijft altijd wel terugkomen. Met dit bananencake recept kun je bijvoorbeeld een standaard bananencake maken. Dit is een goede basis voor een gezonde bananencake.

De cake gezond maken

Nu je alle ingrediënten in huis hebt, kun je beginnen met maken. Tijdens het proces hoef je alleen maar de suiker weg te laten om de cake gezond te maken. Je bespaart met deze gezonde bananencake dus eigenlijk alleen maar geld. Bovendien is dit bananencake recept makkelijk te maken, waardoor je nooit lang in de keuken hoeft te staan. Meestal hoef je maar ongeveer 20 minuten de cake voor te bereiden en de rest van de tijd zit hij in de oven. Het kost dus helemaal niet zo veel tijd om een cake te maken!

Met dit bananencake recept kun je ook andere leuke dingen doen. Zo kun je lekkere stukjes chocolade toevoegen aan het beslag, of kun je lekkere stukjes fruit erbij doen. Daarnaast zijn er nog veel meer tips en baksels te vinden met banaan erin. Dus als je echt van bananen houdt, dan hoef je voorlopig nog niet de keuken uit te gaan!

En het allerbelangrijkste is natuurlijk dat deze cake is en dat hij niet veel calorieën bevat. Hierdoor kun je gerust lekker snoepen van de cake!

Eetbare paddestoelen, heerlijk!

Door   januari 13, 2017

eetbare paddestoelenEetbare paddestoelen zijn super lekker om te eten, daarnaast hebben ze ook de heerlijke smaak van paddestoelen. Naast de normale champignons, kun je nu dus ook andere lekkere dingen proberen, zoals een cantharel, een truffel of een zwavelzwam. Al deze eetbare paddestoelen zijn goed te bereiden door ze bijvoorbeeld te verwerken in paddestoelensoep of in pasta’s, ovenschotels of wokgerechten. Daarnaast kun je deze ook doen in een standaard champignonsoep voor een extra smaak.

Eetbare paddestoelen gebruiken

De meeste van deze paddestoelen zijn de vinden in luxe restaurants, omdat ze vaak niet veel te vinden zijn. Zo zijn de cantharel en de truffel niet erg veel te vinden en zijn ze hierdoor ook zeldzaam te noemen. Ze zijn daarentegen wel lekker. Verder zijn er nog veel meer soorten paddestoelen, die je voor verschillende dingen kunt gebruiken. Op dit gebied zijn de mogelijkheden dus echt eindeloos! En natuurlijk kun je de eetbare paddestoelen ook combineren met ander voedsel, zoals vis, vlees of groente. Deze zwammen zijn ook heerlijk om in bijvoorbeeld een groentesoep te doen.

Zoals je ziet kun je veel maken met dit ingrediënt. Hiermee zijn paddestoelen zeker producten die je veel en op veel verschillende manieren kunt gebruiken in de keuken!

Gezonde chocoladetaart!

Door   januari 5, 2017

Een chocoladetaart is misschien niet het eerste waar je aan denkt als het om gezonde tussendoortjes gaat. Toch is het mogelijk om een ‘gezonde’ chocoladetaart te maken. Door weinig tot geen suiker te gebruiken en uitsluitend pure chocolade erin te doen, kan er makkelijk een heerlijke en gezonde chocoladetaart op tafel gezet worden. Wie wilt dat nou niet!

Echt? Een gezonde chocoladetaart?!

Een gezonde chocoladetaart bestaat echt!

Een gezonde chocoladetaart bestaat echt!

Het klinkt misschien gek in de oren als het gaat over een gezonde chocoladetaart. Veel mensen denken bij het woord ‘chocolade’ al aan ‘ongezond’. Dit is echter beslist niet waar, want de ingrediënten die de chocoladetaart vooral ongezond maken, zijn suiker en (vet) boter. Door deze ingrediënten niet te gebruiken, is het toch écht mogelijk om een heerlijke en gezonde chocoladetaart te maken!

Een gezonde chocoladetaart maken

Er zijn op internet talloze recepten te vinden voor chocoladetaarten. Dit recept bijvoorbeeld, is een uitstekend recept voor een heerlijke chocoladetaart. Echter, is deze niet gezond. Dit komt door de suiker en melkchocolade die toegevoegd wordt. Hoe kan dit recept omgetoverd worden in een gezond recept? Simpel, door alle melkchocolade te vervangen door pure chocolade (het liefst zo puur mogelijk, dat is het gezondst) en al het suiker weg te laten. Op die manier wordt er een taart gemaakt die én lekker én gezond is!

Is de chocoladetaart dan nog wel lekker? Oké, hij is gezond, maar wat heb je aan een gezonde taart, die niet lekker is? In veel gevallen zal iedereen heerlijk smullen van deze gezonde chocoladetaart, want het is gewoon een chocoladetaart, die meer smaakt naar pure chocolade, dan naar melkchocolade. Er zullen echter ook mensen zijn die niet gecharmeerd zijn van deze taart. Zij kunnen bijvoorbeeld (tóch) iets van suiker toevoegen. Het is dan het meest verstandig om rietsuiker toe te voegen, omdat rietsuiker  gezonder is dan normale suiker. Daarnaast kunnen zij er iets lekkers bij drinken, zoals een vers geperste sinaasappelsap, lekkere rode bosvruchten, of wat slagroom. De combinatie van deze twee producten zorgt er voor dat écht iedereen de gezonde chocoladetaart lekker vindt!

Vormen en maten

Tegenwoordig is het ook populair om cupcakes te maken van chocolade. Deze kunnen ook makkelijk gemaakt worden met bovenstaand recept door kleinere vormen te gebruiken. Daarnaast is het ook mogelijk om chocoladetaarten te maken van veel verschillende vormen. Zo kun je voor elke gelegenheid (koffietijd, lunch, diner, tussendoortje) een geschikte gezonde chocoladetaart maken.

Dit recept bewijst maar weer dat lekker en gezond goed samen gaat. Met deze gezonde chocoladetaart zal iedereen smullen van het lekkere van de taart en het gezonde van de pure chocolade. Erg verantwoord dus!

– Leuke tips om een chocoladetaart nóg lekkerder en nóg gezonder te maken: Gebruik rietsuiker in plaats van normaal suiker. Rietsuiker is veel gezonder dan gewone suiker. Uiteraard is het natuurlijk het beste om helemaal geen suiker te gebruiken!

– Serveer de chocoladetaart met zelfgemaakte saus van rode bosvruchten. Dit maakt de smaak nog intenser. Bovendien is deze saus ook erg gezond!

– Een gezonde chocoladetaart is heerlijk in combinatie met fruit. Alle combinaties zijn mogelijk, en stuk voor stuk zijn ze erg lekker!

– Maak de gezonde chocoladetaart in verschillende vormen, zoals een gezonde chocoladecake, gezonde cupcakes, gezonde chocolade cupcakes, of een gezonde verjaardagstaart.

– Je kunt de taart ook leuk versieren met glazuur of smarties. Als je de taart te bitter vindt, kun je iets van suiker toevoegen, maar niet teveel!

– Bekijk ook dit recept voor gezonde koekjes!, of deze gezonde appeltaart, of zelf caramel maken, of chocolade toetjes maken? Aardbeientaart maken?, bananentaart recept

Een gezonde chocoladetaart met aardbeien is heerlijk!

Een gezonde chocoladetaart met aardbeien is heerlijk!

Een gezonde chocoladetaart is heerlijk met fruit!

Een gezonde chocoladetaart is heerlijk met fruit!

Chocolade maken!

Door   december 15, 2016

Ben je ook zo’n fan van chocolade! Maak dan nu zelf pure chocolade! Het voordeel is dat chocolade maken niet moeilijk is. Het is tevens goedkoop en snel te doen, waardoor chocolade maken nog nooit zo lekker en makkelijk was!

Chocolade maken in 3 stappen

chocolade makenAls eerste heb je nodig:

  • Cacaopoeder
  • Boter
  • Water

Om de chocolade te maken:

  1. Doe de cacaopoeder en boter bij elkaar. Meng het goed!
  2. Doe het bij het water.
  3. Laat het staan totdat er een stroperige massa ontstaat. De chocolade even in de koelkast af laten koelen, en klaar!

Zoals je ziet is het heel makkelijk. Nadat je het gemaakt hebt, zul je het even in de koelkast moeten zetten om af te laten koelen. Dit kan heel makkelijk, want het duurt niet lang (gemiddeld een nacht). De volgende dag zou het hard moeten zijn en heb je pure chocolade. Dit is dus echt puur, het smaakt dus bitter.

Mocht je toch liever iets zoetere chocolade hebben, dan kun je bij de boter en het cacaopoeder ook nog suiker doen, maar dan wordt het wel ongezonder, dus pure chocolade is gezonder!

Tips voor de chocolade!

Nu begint het echte werk pas, want nu kun je de zelfgemaakt chocolade lekker opeten. Zoals je ziet is chocolade maken helemaal niet zo moeilijk! En het is ook goedkoop, want cacaopoeder is niet duur in de winkel, en suiker en boter ook niet. Verder kost het ongeveer 15 minuten om te maken. Het is dus absoluut niet tijdrovend. Chocolade maken is dus veel goedkoper en leuker dan het in de winkel kopen, en misschien zelfs ook nog lekkerder ook!

Gezonde toetjes, lekker en gezond!

Door   december 8, 2016

ID-10080159

Voor toetjesliefhebbers is het nu mogelijk om gezonde toetjes te eten. Met deze gezonde toetjes kan iedereen zonder zorgen genieten van het lekkerste gedeelte van het diner!

Zo is er gezond ijs, zijn er gezonde wafels en zijn er gezonde taartjes. Op die manier kan iedereen genieten van heerlijke, lekkere en gezonde toetjes!

Lees verder »

Cheesecake recept, makkelijk, goedkoop en snel!

Door   december 1, 2016

cheesecakeHoud jij ook zo van een heerlijke cheesecake? Dan kun je nu je geluk niet op, want met dit makkelijk cheesecake recept kun je makkelijk en goedkoop in je eigen keuken een heerlijke cheesecake maken. Het grote voordeel van deze taart, is dat hij goedkoop en redelijk gezond is.

Zo kun je op een goedkope wijze toch genieten van een heerlijke taart die niet eens zo ongezond is. Je moet het natuurlijk niet te vaak eten, maar op zijn tijd is het natuurlijk helemaal niet slecht!

Cheesecake recept

cheesecake recept

cheesecake recept

Voor dit cheesecake recept heb je een standaard recept voor een taart nodig, zoals deze, dit recept kun je makkelijk aanpassen aan het recept voor een cheesecake. Dit kun je makkelijk doen door extra ingrediënten in huis te halen: kaas en melk. Met deze ingrediënten kun je de bovenlaag, de cheese laag, van de taart maken. Doe dit door de kaas te pureren en met de melk te blenderen, zodat er een vloeistof ontstaat. Deze vloeistof zal ongeveer even dik zijn als stroop. In de oven zal het gaan stollen, waardoor het wel blijft zitten.

Hierna dien je het beslag voor de taart te maken. Dit kun je makkelijk doen door de boter, melk, meel en eieren bij elkaar te doen en te mixen. Zorg wel dat je het in de juiste verhouding erin doet, want anders wordt het beslag te vloeibaar of te zacht. Als je het beslag eenmaal hebt en als er geen klontjes meer in zitten, dan moet je het goed roeren, zodat er deeg ontstaat. Dit deeg moet je nog even kneden, zodat het makkelijk te gebruiken is.

Pak een taartvorm en doe verspreidt het deeg over de randen, zodat de taart een gat in het midden krijgt, daarin gaat namelijk de kaas. Als je de randen van de vorm gedaan hebt, kun je het mengsel van kaas en melk erin doen. Je zult zien dat het al echt lijkt op een cheesecake. Het enige dat je nu nog hoeft te doen is de taart in de oven te zetten. Hierbij is het belangrijk om de juiste temperatuur, 180 granden Celsius, in te voeren. Je zult ongeveer 60 minuten nodig hebben om de taart klaar te hebben. Daarna kun je hem nog even laten rusten, ongeveer 4 uur, in de koelkast. Daarna kun je hem heerlijk opeten!

Tips voor een cheesecake

Je kunt het cheesecake recept natuurlijk nog uitbreiden met nog meer dingen. Zo kun je er een speciale soort fruit in doen, zoals aardbeien of bosbessen. Dit kun je doen door een sausje van het fruit op de bovenkant te doen. Dit geeft een heerlijke smaak mee. Verder kun je ook heerlijke stukjes chocolade doen in de taart, waardoor het een chocolade cheesecake wordt. Het cheesecake recept is tevens geschikt voor bijvoorbeeld een taart met sinaasappel, banaan, koekjes, chocolade, aardbeien, bosbessen, bosvruchten, frambozen en kiwi. Hierdoor kun je werkelijk heel veel verschillende combinaties doen. En het goede nieuws ervan is, dat de taart met dit fruit alleen maar gezonder wordt!

Probeer ook: aardbeientaart, chocoladetaart

Gezonde snacks, gezond eten op z’n best!

Door   november 25, 2016

frietjesIedereen weet dat snacks dikmakend en slecht zijn. Door de slechte vetten en slechte toevoegingen vliegen de kilo’s eraan na een avondje snacken. Jammer genoeg zijn die bitterballen, kroketten en frikandellen nou juist zo lekker!

Gelukkig is het nu mogelijk om gezonde snacks te maken, waardoor ook snacken gezond en verantwoord kan! Met deze gezonde lekkernijen wordt je dus niet dik, en blijf je gezonder!

Gezonde snacks maken/frituren

Op het eerste gezicht zul je jezelf wel afvragen wat gezonde snacks zijn. Dit is ook vreemd, want vaak wordt er gezegd dat snacken sowieso ongezond is. Dit is echter niet waar, want datgene dat de snacks gezond maakt is het slechte vet dat erin zit. Door deze vetten niet meer te gebruiken, en te gaan frituren op gezonde wijze met gezond vet, kunnen de ongezonde lekkernijen zo omgetoverd worden in gezonde snacks!

Gezonde snacks maken

Gezonde snacks maken

Gezond snacken kan dus. Lees hier hoe het moet! Normaal gesproken frituur je in de frituurpan met normaal frituurvet. Dit normale frituurvet is vaak juist het probleem, omdat dit slechte vetten zijn, die je inneemt tijdens het eten. Je kunt nu makkelijk gezonde lekkernijen maken door dit slechte vet niet meer te gebruiken en plantaardige en biologische vetten te gaan gebruiken.

Het is verstandig om ook te gaan frituren in de keuken zelf in een pan. Zo kun je makkelijk frituren in zonnebloemolie of olijfolie. Deze vetten zijn gezonder en zitten vol met gezonde stoffen. Deze stoffen zijn beter voor het lichaam dan de slechte vetten.

Waarom zijn gezonde snacks beter voor het lichaam?

Vaak wordt gedacht dat de snacks zelf ongezond zijn, maar friet is helemaal niet ongezond. Het komt immers van aardappelen! Juist de manier waarop de friet wordt bereid is ongezond. Met deze tips kun je dus makkelijk de friet omtoveren tot een gezonde snacks, waardoor snacken niet alleen gezonder, maar ook verantwoordelijker wordt! Gezonde snacks maken kan dus echt!

Tip!: Lees meer over gezond avondeten, of een gezonde lunch.

Aardbeientaart maken!

Door   november 19, 2016

aardbeientaartEen aardbeientaart is natuurlijk super lekker! Jammer genoeg zijn ze in de winkel best duur. Gelukkig is het nu mogelijk om zelf een aardbeientaart te maken, die alleen maar natuurlijke ingrediënten bevat en die bovendien veel goedkoper wordt. Hierdoor wordt deze taart dus des te lekkerder! Verder kun je deze taart ook omtoveren in een gezonde taart, waardoor ervan snoepen verantwoord is!

Aardbeientaart maken

Een aardbeientaart is niet moeilijk! Als eerste heb je de goede ingrediënten nodig. Dit zijn: boter, melk, bloem, aardbeien, suiker en eieren. Zoals je ziet zijn dit ingrediënten die vaak goed te vinden zijn in in de winkel en daarbij ook goedkoop zijn.

aardbeientaart makenNadat je de ingrediënten gehaald hebt, kun je beginnen met het maken van de taart. Hiervoor moet je als eerste het deeg maken. Doe dit door eieren, bloem en melk bij elkaar te doen. Blijf dan kloppen totdat er deeg ontstaat met een mooie structuur. Daarna is het nodig om deze deeg in een taartvorm te doen, zorgt dat er een gat openblijft voor de aardbeien.

Een aardbeientaart is natuurlijk niet compleet zonder aardbeien. Zorg er daarom voor dat de aardbeien gewassen en gesneden zijn, zodat ze in de taart passen.

Voeg daarna de aardbeien toe, zodat de taart lekker veel aardbeien heeft. Zet dan de taart in de oven en wacht totdat hij gaar is.

Tips voor een aardbeientaart

Je hebt nu een heerlijke taart gemaakt. Nu is het de beurt aan het versieren! Je kunt de taart op veel verschillende manieren versieren. Zo kun je de aardbeien voorzien van een randje suiker, of kun je er een blaadje munt opleggen, zodat de taart een tweede kleur krijgt. Je kunt verder ook iets lekkers bij eten, zoals caramel (zelf caramel maken), of chocolade. Je kunt dus veel verschillende manieren verzinnen om de taart leuk te versieren, zodat er een perfecte aardbeientaart uitkomt!

Gezonde aardbeientaart

Wil je de taart gezond maken? Dan kun je een gezonde aardbeientaart maken. Dit kun je doen door er geen suiker in te doen. De taart zal dan zelf minder zoet zijn, maar dat is op zich geen groot probleem. Je kunt er dan andere dingen bij eten die wel gezond zijn, zodat de taart toch nog lekker smaakt!

Wil je nog meer gezonde taarten maken? Gezonde chocoladetaartgezonde appeltaartgezonde koekjes, cheesecake recept!

Geniet van je heerlijke gezonde aardbeientaart!